Většinový názor vědecké a lékařské obce?

drtivě většinový názor byla i lobotomie

Reakce na názor pana Šterna o „drtivě většinovém názoru“ https://dobrydencesko.cz/proc-zpravodajsky-server-aktualne-cz-ukoncil-spolupraci-s-nekolika-blogery/

Mikuláš Koperník

Většinový názor byl, že je země placatá nebo že je středem vesmíru. Zde ale učinil zásadní objev právě Mikuláš Koperník, který přinesl teorii heliocentrismu.

Koperníkův spis De Revolutionibus zařadila katolická církev roku 1616 na Index zakázaných knih.

Galileo Galilei

Galileo Galilei byl toskánský astronom, filosof a fyzik těsně spjatý s vědeckou revolucí. Mezi jeho úspěchy řadíme vylepšení dalekohledu, rozmanitá astronomická pozorování a účinnou podporu Koperníka. Často je uváděn jako otec moderní astronomie, otec moderní fyziky a dokonce otec vědy.

…Po nařčeních se Galileo optimisticky vydal (maje mezi jezuity pověst seriózního vědce) bránit své postoje, ale v Římě byla odmítnuta jakákoliv disputace. Jeho tvrzení o sluneční soustavě byla 24. února 1616 odmítnuta jako absurdní a jejich propagování zakázáno. Galileia varovali, aby neschvaloval ani nebránil hypotézu obsaženou v Koperníkově spisu O obězích sfér nebeských (De revolutionibus orbium coelestium); předmětem debat bylo však také to, aby byl srozuměn s tím, že nemá heliocentrickou teorii „učit žádným způsobem“.

„A přece se točí“, měl pravdu!

Lobotomie

Ve 40. a 50. letech 20. století byla lobotomie při léčbě určitých duševních poruch považována za „ustálenou zavedenou metodu“. Pokud by lékař zpochybnil tento barbarský postup, byl by považován za ignoranta nebo nekompetentního.

V roce 1949 byl dokonce vynálezce postupu, doktor António Egas Moniz, za svůj objev oceněn Nobelovou cenou!

Když se nyní podíváme zpět, uvědomujeme si, jací omezenci byli tito lékaři a jak nebezpečný byl tento postup. Takže, pokud někoho uslyšíte říkat frázi „ustálená vědecká metoda, většinový názor„, pamatujte, že to bývala také lobotomie. Když uslyšíte někoho mluvit o standartní péči, ustálené a zaběhnuté metodě, normě, uvědomte si, že to často není založeno na žádném smysluplném výzkumu a je to založeno výhradně na názorech několika „odborníků“ v oboru.

„Zavedená ustálená vědecká metoda“ je falešné paradigma, které naznačuje, že o předmětu víme vše, co je potřeba vědět, a že tento model by neměl být zpochybňován. Je třeba se poučit z historie a proto přemýšlejte, studujte, sledujte, bádejte, diskutujte, ptejte se!

Ten výčet příkladů by mohl být daleko obsáhlejší. Je vidět, že jsme se z historie nepoučili nebo se poučit nechceme!

Chytrému napověz, hloupému ani kopanec koněm nepomůže.

Kde není diskuse , není věda ani medicína!

Nemusíte ani rozumět anglicky, abyste pochopili…

Zde video slovensky