Až 680 tun země musí být vytěženo na výrobu jedné baterie elektrického auta

Stop zelenému Šílenství

Evropský Green Deal Česká republika

Nebýt neustálého přísunu „užitečných idiotů“, které naše univerzity a školní systémy chrlí každý rok, byli by všichni přívrženci “green deal” v době voleb v …víte kde.

Jen si vezměte zjevný rozpor mezi jejich rétorikou a politikou proti těžbě uhlí a pro baterie…

Na jedné straně nám tito politici říkají, že naši těžaři uhlí a železné rudy atd. poškozují životní prostředí, rozrývají obrovské plochy půdy a navždy ji ničí.

Ale pak tvrdí, že ještě větší těžba materiálů používaných v solárních panelech závislých na počasí a větrných turbínách s bateriovými úložnými systémy je „čistou“ budoucností výroby energie. 

To nedává smysl.

Těžba uhlí a plynu vyžaduje mnohem méně těžby a ničení životního prostředí, než kdybychom dosáhli čisté nuly v souladu se zelenými solárními/větrnými sny těchto pomatených politiků.

Podle údajů Marka Millse, spoluředitele Institutu výrobní vědy a inovací na Northwestern University, bude potřeba vytěžit více nerostných rud, než kdy lidstvo vytěžilo vzhledem k předpokládané poptávce po bateriích a související poptávce po zelené energii v příštích třiceti letech.

Ve své zprávě nazvané „Doly, minerály a zelená energie: Kontrola reality“ Mills zjistil, že lithiová baterie elektrického vozidla váží asi 450 kg

Taková baterie obvykle obsahuje asi 11.3 kg lithia, 13.6 kg kobaltu, 27.2 kg niklu, 49.8 kg grafitu, 40.8 kg mědi, asi 181 kg oceli, hliníku a různých plastových součástí..

Z těchto čísel a průměrných jakostí rudy lze odhadnout typické množství horniny, které musí být vytěženo ze země a zpracováno, aby se získaly čisté materiály potřebné k výrobě baterie elektrického vozidla.

Lithiové solanky obvykle obsahují méně než 0,1 procenta lithia, což znamená asi 11 340 kg solných roztoků na získání 11.3 kg čistého lithia. Podobně jakost kobaltové rudy v průměru asi 0,1 procenta, téměř 13 607kg rudy na baterii. Kvalita niklové rudy je v průměru asi 1 procento, tedy asi 2721 kg  rudy na baterii. Grafitová ruda je obvykle 10 procent, tedy asi 453 kg na baterii. Měď asi 0,6 procenta v rudě, tedy asi 11 340 kg rudy na baterii.

Celkem tedy získání pouze těchto pěti prvků pro výrobu 453 kilové baterie do elektroauta vyžaduje těžbu asi 40 823 kg (přes 40 tun) rudy.

Když vezmeme v úvahu veškerou přemístěnou zeminu (tj. materiály nejprve vykopané, aby se dostali k rudě), jedna baterie vyžaduje kopání a přesun mezi 90 a 680 tunami zeminy na baterii.

Všimněte si, že tato čísla nezahrnují obrovské množství materiálů a chemikálií používaných ke zpracování a rafinaci všech různých rud.

Nepočítají jiné použité materiály ve srovnání s konvenčním autem, jako je nahrazení oceli hliníkem, aby se vyrovnalo snížení hmotnosti baterie.

Vyloučeny jsou také nebateriové elektrické systémy používané v elektrických vozidlech. Ty podstatně přispívají k ekologické stopě, protože spotřebují o 300 procent více mědi v porovnání s konvenčním vozidlem.

A nikde není ani zmínka o uhlí vytěženém k výrobě energie pro nabíjení elektroauta přes noc.

Navíc  všichni ti “green deal” politici nechtějí připustit, že tyto baterie nakonec skončí na skládce, poškozují životní prostředí a vyplavují toxické výluhy do podzemních vod.

Vědeckotechnická a průmyslová revoluce se nedá nutit, diktovat ani plánovat !

Váš názor můžete vyjádřit zde v komentářích.